ons laatste nieuws

Film, video voor social media; geen ontkomen aan!

Delen, liken, swipen en gedeeld worden: het is de essentie van hoe social media werkt. Dat hebben we inmiddels met zijn allen wel helder. Slimme spelers realiseren zich dat de rol van onlinevideo steeds groter wordt en alleen maar groeit. De cijfers spreken voor zich: een derde van je tijd online besteed je naar het kijken van bewegend beeld en 9 van de 10 online shoppers geeft aan dat een productvideo of informatiefilm helpt bij het maken van de keuze.

Lees verder

Verrijk jezelf met kleurcorrectie en nabewerking

Ze hebben namen als Clarendon of Gingham. De handige filters waar je bij Instagram je foto of video snel en makkelijk aan kan passen zodat ie opvalt en in het oog springt. Ook bij de filmpjes van het afzwemmen van de oudste of van je bezoek aan een evenement in Den Haag is het vrij gemakkelijk om al tijdens het monteren op je telefoon een filtertje toe te passen zodat de sfeer nog extra benadrukt wordt.

Lees verder

Laat een radiocommercial maken die raakt

Radiocommercials maken zit in het DNA van Cue Creative. Daarmee is het allemaal begonnen, inmiddels 21 jaar geleden. Wij hebben ervaren wat wel en niet werkt. Hoe je met de juiste radioreclame je klant rechtstreeks aan kan spreken. Alsof je samen in de trein zit en de tijd hebt voor een kort gesprekje. Zo’n gesprekje waar je nog eens aan terug denkt en later met je vrienden over praat. Dat kan het medium radio voor je doen.

Lees verder

Zo bereid je je in 5 stappen voor op het laten maken van je eigen bedrijfsfilm

Je kunt het liken of niet: communicatie via webvideo content is de norm geworden. Door de komst van de smartphone zijn we razendsnel gewend geraakt aan deze manier van informatie over brengen: met je telefoon registreer je wat er gebeurd is, je stuurt het door via WhatsApp of post het op Facebook, Twitter of Instagram. Daar wordt het geliked en gedeeld, waardoor de informatie zich als een olievlek verspreid. Wij helpen je verder.

Lees verder

Jouw klank bepaalt (door) onze audio-nabewerking

‘Welcome to Sensation’. Ben jij één van de honderdduizenden die een keer uit zijn dak is gegaan op dit dance-event? Dan kan je deze woorden dromen. De diepe, donkere stem die erbij hoort is van John Wells, een Amerikaanse ‘voice-over actor’. Wat veel mensen niet weten is dat hij zijn samenwerking met ID&T (van origine de organisatie achter Sensation) te danken heeft aan Cue Creative.

Lees verder