ons laatste nieuws

De leukste verhalen van 22 jaar videoproductie

Bedrijfsfilms en bedrijfsvideo’s maken doen we ruim 22 jaar met heel veel passie. Sinds kort is daar online video content bijgekomen. Bij het maken van deze films gebeurt er regelmatig iets onverwachts. Dit kan soms leiden tot hilarische mini-avonturen. Van een broodje kroket etende bekende Nederlander, tot een auto waar eigenlijk alle apparatuur en crewleden […]

Lees verder

De bierradio.nl podcast, de BrewPod

Op Valentijnsdag is de eerste Bierradio.nl podcast opgenomen in Brouwerij Noordt in Rotterdam. Een dag later had iedereen de mogelijkheid om online op de hoogte te zijn van het laatste biernieuws en kennis te maken met Fedor Vogel, Eelco Wijninga en de gasten Peter Rouwen (Brouwerij Noordt) en Tina Rogers (010 Beerblog).

Lees verder

Hoe word je reclamestem?

“Jij hebt écht een stem voor de radio!” Dat is altijd beter dan een gezicht voor de radio. Blijkbaar heb je dus iets speciaals ‘in je stem’. Je bent niet bekend met deze wereld en raakt toch enthousiast. Jouw stem in een reclame of tekenfilm, waar begin je?

Lees verder

Hoe een podcast jouw marketing kan transformeren

De podcast, ontstaan in 1980 en is anno 2019 populairder dan ooit. Het zal je vast niet ontgaan zijn. Dit succes is voor een groot deel te danken aan de toenemende on demand media consumptie. Kijk bijvoorbeeld naar Netflix, Spotify en alle terugkijk mogelijkheden die (Nederlandse) omroepen aanbieden. Buiten dat de podcast je kan vermaken of informeren, is ‘ie ook zeer geschikt als marketingtool.

Lees verder

De mensen van Cue Creative

Een nieuw jaar. Nieuwe ronde, nieuwe kansen… dus ook een nieuwe blog. Elke 2 weken lees je meer over Cue Creative op onze website en socials. Er komt zelfs een heuse nieuwsbrief aan waar we je (echt niet) ongevraagd voor op zullen geven. Daarnaast komen er 2-wekelijkse ‘vlogs’ met korte updates over onze nieuwste projecten voor radio, televisie en online. De precieze invulling van deze ‘vlogs’ zal snel duidelijk worden.

Lees verder

Film, video voor social media; geen ontkomen aan!

Delen, liken, swipen en gedeeld worden: het is de essentie van hoe social media werkt. Dat hebben we inmiddels met zijn allen wel helder. Slimme spelers realiseren zich dat de rol van onlinevideo steeds groter wordt en alleen maar groeit. De cijfers spreken voor zich: een derde van je tijd online besteed je naar het kijken van bewegend beeld en 9 van de 10 online shoppers geeft aan dat een productvideo of informatiefilm helpt bij het maken van de keuze.

Lees verder

Verrijk jezelf met kleurcorrectie en nabewerking

Ze hebben namen als Clarendon of Gingham. De handige filters waar je bij Instagram je foto of video snel en makkelijk aan kan passen zodat ie opvalt en in het oog springt. Ook bij de filmpjes van het afzwemmen van de oudste of van je bezoek aan een evenement in Den Haag is het vrij gemakkelijk om al tijdens het monteren op je telefoon een filtertje toe te passen zodat de sfeer nog extra benadrukt wordt.

Lees verder

Laat een radiocommercial maken die raakt

Radiocommercials maken zit in het DNA van Cue Creative. Daarmee is het allemaal begonnen, inmiddels 21 jaar geleden. Wij hebben ervaren wat wel en niet werkt. Hoe je met de juiste radioreclame je klant rechtstreeks aan kan spreken. Alsof je samen in de trein zit en de tijd hebt voor een kort gesprekje. Zo’n gesprekje waar je nog eens aan terug denkt en later met je vrienden over praat. Dat kan het medium radio voor je doen.

Lees verder

Een bedrijfsfilm in 5 stappen

Je kunt het liken of niet: communicatie via webvideo content is de norm geworden. Door de komst van de smartphone zijn we razendsnel gewend geraakt aan deze manier van informatie over brengen: met je telefoon registreer je wat er gebeurd is, je stuurt het door via WhatsApp of post het op Facebook, Twitter of Instagram. Daar wordt het geliked en gedeeld, waardoor de informatie zich als een olievlek verspreid. Wij helpen je verder.

Lees verder

Jouw klank bepaalt (door) onze audio-nabewerking

‘Welcome to Sensation’. Ben jij één van de honderdduizenden die een keer uit zijn dak is gegaan op dit dance-event? Dan kan je deze woorden dromen. De diepe, donkere stem die erbij hoort is van John Wells, een Amerikaanse ‘voice-over actor’. Wat veel mensen niet weten is dat hij zijn samenwerking met ID&T (van origine de organisatie achter Sensation) te danken heeft aan Cue Creative.

Lees verder