..Net geen koper

Een nieuw jaar. Dat betekent nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ach, zullen we het allemaal niet zo zwaar aanzetten. Maar dat er dit jaar iets staat te veranderen is wel een feit. Na bijna 12.5 jaar (net niet ‘koper’) hebben we de Waterpas 86 in Den Haag verlaten om vanaf dit voorjaar onze gloednieuwe studio met kantoor te gaan betrekken.

Radioreclame tijdens de crisis

Terugkijken doet men graag aan het einde van een jaar. Wij doen dat net even anders en daarom is het moment dat de sleutel werd ingeleverd een mooie gelegenheid om terug te kijken op de periode 2008 – 2019. Een periode waarin er bijvoorbeeld een flinke crisis uitbrak. Overigens was die crisis wel de reden dat vele bedrijven hals over kop een radioreclame-campagne lanceerde. Daar profiteerde we weer volop van, met in 2009 een absoluut topjaar met ruim 600 geproduceerde radiocommercials.

Jingles voor Sensation

Een jaar later ging Sensation van ID&T echt wereldwijd en werden wij onderdeel van het hele mediaspektakel. Wekelijkse sessies voor de vele radiospots en televisiecommercials tot gevolg. Van Canada tot Japan en van Australië tot Argentinië; je hoorde onze jingles en commercials overal. Een bijzondere ervaring die nog jarenlang fraaie producties opleverden voor zowel Sensation als Cue Creative. Ook diverse online radio streams werden de lucht ingeschoten. Radiostations als Sensation Radio, 432FM en Q-dance Radio werden op verzoek door ons opgezet en geproduceerd.

De opkomst van de EDM muziek veranderde de mediawereld compleet. Het geluid was van de een op de andere dag digitaal. Naar ons idee een belangrijke, maar zeker geen inspirerende periode. Ondanks dat de huidige muziek (en dus de tunes en jingles die je nog steeds hoort) tegenwoordig beïnvloed zijn door deze, toen, nieuwe muziekstroming had de elektronische muziek weer tijd nodig om opnieuw volwassen te worden. Dat is gelukkig helemaal goed gekomen.

Online video is digitale content

De vlucht van de sociale media rond 2014, en dan met name het visuele aspect ervan (social content), had een grote invloed op ons werk. Naast radio en televisie produceerden wij al voor online. Door de vraag naar meer online content veranderde Cue Creative van producent voor ‘lineaire media’ naar een online specialist. Onze eerste serie vlogs maakte we in 2011 voor de Kamer van Koophandel. Er zouden er nog meer volgen, net als de vele online bedrijfsfilms en bedrijfsvideo’s, voor allerlei opdrachtgevers zoals bijvoorbeeld het Voedingscentrum, gemeente Den Haag, T-Mobile, Facilicom Group.

Een nieuw jaar, een nieuwe studio

En dan beland je in 2020. Aan de vooravond van een groot avontuur dat wij aangaan op een nieuwe locatie die momenteel nog in aanbouw is. Medio april helemaal in gebruik! Sterker nog, we zijn volop aan het werk vanuit een tijdelijk (maar heel luxe) studio met kantoor. De werkzaamheden en creativiteit staan niet stil, sterker nog om met Rapper Snelle te spreken: ‘die vlam brandt weer als nooit tevoren’.

We ontvangen je dit voorjaar graag op onze nieuwe locatie; info volgt!