DIT WERK, DAAR KIES JIJ VOOR!

Het werk van de handhaver wordt te kort gedaan, door te zeggen… “ze kunnen alleen parkeerboetes uitschrijven!”. De veelzijdigheid van het vak van BOA, bijzonder opsporingsambtenaar, maken het een belangrijke schakel voor de leefbaarheid in een stad als Den Haag en haar half miljoen inwoners. Daar hoort een naheffing voor onbetaald parkeren helaas ook bij, evenals het tegengaan van ongewenst zwerfafval of verkeerd aangeboden huisvuil. Of die veelzijdige sociale functie in een wijk die de handhaver zo goed kent. Zelfs ondersteuning van andere hulpdiensten bij evenementen en calamiteiten (zoals Politie).

In de film ‘Dit werk’ worden alle aspecten van de Haagse handhaver in beeld gebracht. Op verzoek van het communicatielab van de gemeente Den Haag, Dienst Stadsbeheer, is de Cue Creative camera dé getuige op straat en legt deze vast wat dit werk zo bijzonder belangrijk maakt. Zo ontstaat een verhaal dat inspeelt op de emotie van de kijker. Een gevoel van begrip en herkenning als uitgangspunt. De muziek is exclusief gecomponeerd nadat het beeldmateriaal de verhaallijn compleet heeft gemaakt.

Een mooi voorbeeld van de inzet van Content Marketing door een gemeentelijke overheid om een sociale dialoog op gang te brengen. Maar ook om nieuwe handhavers te werven. Want die vraag groeit en met de inzet van deze bijzonder film worden geschikte kandidaten gemotiveerd.

Opdrachtgever:  Gemeente Den Haag
Media:  Youtube, Keynote, Facebook
Creatie:  Cue Creative en de afdeling communicatie van de dienst Stadsbeheer
Inzet:  Regie, camera, editing, muziek in opdracht, audio postproduction en color grading
Voice-over:  Boet Schouwink