+31638258536
Bel ons
info@cuecreative.nl
Stuur ons een e-mail
  1. Hoeveel kost het om een bedrijfsfilm te maken?

    Het is lastig om daar een concreet antwoord op te geven, omdat het tarief voor een bedrijfsfilm afhankelijk is van verschillende factoren. Denk bijvoorbeeld aan de videolengte, het eventuele gebruik van een voice over en of je speciale achtergrondmuziek wilt. Wel kunnen we je een indicatie geven van mogelijke tarieven om een video te laten maken:

     

    Bedrijfsvideo van 30 secondenvanaf 1200,-
    Bedrijfsvideo van 60 secondenvanaf 2200,-
    Bedrijfsvideo van 2 minutenvanaf 3700,-

     

    Meer weten over wat het kost om een bedrijfsvideo te laten maken? Bereken het hier zelf met onze calculator.

  2. Wat moet er te zien zijn in een bedrijfsfilm?

    Er moet natuurlijk helemaal niets, maar wij denken wel dat er een aantal onmisbare elementen zijn wanneer je een bedrijfsfilm wilt laten maken. Stel jezelf vooraf deze 3 vragen:

    1. Waarom wil je een bedrijfsfilm laten maken? Deze vraag zorgt voor meer focus en de gedachte achter de film;
    2. Waarom doe je wat je doet? Deze vraag is video-inhoudelijk belangrijk en kan vertellen waarom jouw doelgroep de connectie moet voelen met jouw dienst of product;
    3. Waarom moet de doelgroep in beweging komen? Deze vraag leidt naar het antwoord op wat jouw doelgroep aan de video heeft.
  3. Wat kost een animatie laten maken?

    De kosten om een animatie te laten maken verschillen enorm. Er zijn natuurlijk allerlei mogelijkheden en soort animaties. Dit is een indicatie van de mogelijke kosten voor een animatie.

     

    Animatie ± 30 seconden

    (inclusief iconen en muziek)

    vanaf 2200,-
    Animatie ± 60 seconden

    (inclusief karakters en muziek)

    vanaf 4200,-
    Animatie (gescript) ± 2 minuten

    (inclusief karakters, voice over en muziek)

    vanaf 8075,-

     

    Zelf uitrekenen wat een animatie maken kost? Gebruik de online calculator.

  4. Welke soorten animaties zijn er?

    Animatie is een containerbegrip. Wij zijn dagelijks bezig met het maken van digitale animaties. Zo werken wij met veel verschillende animatiestijlen, waaronder: cartoon animatie, uitleganimatie, 2D en 3D animatie, stopmotion, infographic en tekenanimatie.

     

    Bekijk hier een tof voorbeeld van een uitleganimatie voor Joulz.

  5. Hoeveel kost het laten maken van een radiocommercial?

    De productiekosten van jouw radio commercial zijn afhankelijk van de duur van uitzending, het aantal en soort voice-overs die te horen zijn in de radiospot en of er wel of geen muziek wordt gebruikt. Een indicatie van mogelijke radiocommercial kosten zijn:

     

    Lokale radioreclamevanaf 175,-
    Regionale radioreclamevanaf 800,-
    Landelijke radioreclamevanaf 1250,-

     

    Wil jij berekenen wat jouw radiocommercial kosten zijn? Gebruik deze online calculator.

  6. Hoe werkt een radiocommercial maken?

    Wij hanteren een overzichtelijk 8 stappenplan om een radiocommercial te maken. Dit begint bij een belangrijke eerste stap, namelijk: denk aan je doelgroep. Samen ontdekken we het antwoord op de belangrijke vraag: wie wil je bereiken? Ontdek op deze pagina de 8 stappen waarmee we samen met jou een radiocommercial maken.

  7. Hoe goed werkt een radiospot?

    Onze ervaring is dat radio het perfecte medium is om snel en doeltreffend een grote doelgroep te bereiken. Ook kan het de perfecte ondersteuning zijn voor een online of televisiecampagne. In goed overleg kijken we samen met jou hoe en waar we de radiospot in zetten. Van belang is dan de zender keuze, mix, contactfrequentie, uitstraling van de radio commercial en duur van campagne.

  8. Wat kost een voice-over inhuren?

    De kosten voor een voice-over zijn afhankelijk van het soort stem en de manier waarop je deze gaat inzetten tijdens je productie? Een bekende Nederlander als spreker vraagt een grotere investering dan een willekeurige stemacteur. De normale gebruiksduur, die we buy-out noemen is voor maximaal 1 jaar, maar in overleg is er altijd over de exacte kosten te praten met de voice-over, stem, zanger of spreker.